
Martı TAG'a Yasadışı Taşımacılık Darbesi! Lisans İptal Mi?
İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Ulaşım Koordinasyon Merkezi (UKOME),gerçekleştirdiği toplantıda Martı TAG'ın lisans başvurusunu reddetti. Bu kararın arkasında yatan neden ise "yasadışı taşımacılık" faaliyeti iddiası. Bu beklenmedik gelişme, şehir içi ulaşım platformu olan Martı TAG'ın geleceği hakkında soru işaretleri yarattı.
UKOME'nin Kararı: Gerekçeler Neler?
Toplantıda, Zuppin Globus Turizm Taşımacılık Organizasyon ve Bilişim A.Ş.’nin turizm yolcu taşımacılığı lisansı ile Martı İleri Teknoloji A.Ş.’nin “Martı TAG” Elektronik Ulaşım Yönetim Lisansı talepleri değerlendirildi. UKOME üyeleri, Zuppin’in başvurusunu oybirliğiyle reddederken, gerekçe olarak şirketin turizm taşımacılığı yetkisini mobil uygulama üzerinden amacı dışında kullanması ve bunun mevzuata aykırı "yasadışı taşımacılık" kapsamına girmesi gösterildi. Benzer şekilde, Martı TAG’in lisans talebi de oybirliğiyle olumsuz sonuçlandı. Yetkililer, uygulamanın "izinsiz taşımacılığa olanak tanıdığı" yönünde tespitler bulunduğunu belirtti.
Martı TAG Nedir? Nasıl Çalışır?
“Tek araçla gidelim” sloganıyla hizmet veren Martı TAG, sürücülerin araçlarındaki boş koltukları aynı güzergahta seyahat etmek isteyen yolcularla paylaşmalarına olanak sağlayan bir araç paylaşım platformu olarak biliniyor. Sistem, şehir içi ulaşımda maliyetleri düşürmeyi ve trafiği azaltmayı hedefliyor. Ancak, UKOME'nin kararıyla bu sistemin geleceği belirsizliğe girdi. Martı TAG kullanıcıları ve sürücüleri, bu kararın sonuçlarını merakla bekliyor.
Bundan Sonra Ne Olacak?
İBB Toplu Ulaşım Müdürü Osman Kılıçaslan, her iki firmanın da mevzuatta öngörülen şartları yerine getirmeleri halinde yeniden lisans başvurusu yapabileceklerini açıkladı. Bu açıklama, Martı TAG için bir umut ışığı olabilir. Ancak, şirketin yasal düzenlemelere uygun hale gelmesi ve yeniden başvuru yapması gerekecek. Bu süreçte, Martı TAG'ın faaliyetlerinin nasıl etkileneceği ve kullanıcıların alternatif ulaşım çözümlerine yönelip yönelmeyeceği merak konusu.
UKOME'nin bu kararı, şehir içi ulaşım sektöründe yeni bir dönemin başlangıcı olabilir. Yasadışı taşımacılıkla mücadele kapsamında alınan bu tür kararların, diğer ulaşım platformları üzerindeki etkileri de yakından takip edilecek. Martı TAG'ın geleceği ve benzer uygulamaların yasal statüsü, önümüzdeki günlerde daha da netleşecektir.